Flyg till Guilin, storslagen utsikt från Fuboberget samt besök nere i Rörflöjtsgrottan, för att där beskåda det spektakulära underjordiska grottlandskapet

rörflöjtsgrottan och fuboberget Dag 7
Efter frukosten beger vi oss ut på en skön morgonpromenad genom Xi'ans trevliga kvarter
rörflöjtsgrottan och fubobergetPå eftermiddagen med flyg till Guilin, en resa på några timmar. Vi skall bo på Guilin Park Hotel. Nu befinner vi oss i södra Kina, och här möts vi av ett av världens märkligaste landskap med sin "sockertoppsberg" som formats av den 300 miljoner år gamla havsbottnen Denna vy är tagen från toppen av Fuboberget dit många av oss klättrade upp på den smala stigen. Vi gick också ner i Rörflöjtsgrottan för att se det spektakulära underjordiska grottlandskapet
skarvfiske i Guilin På kvällen tog vi en båt över till andra stranden och tittade på skarvfiske. Tama skarvarfåglar som dök efter fisk. Dom kunde inte svälja fisken då dom hade något snöra på sig om halsen, som gjorde att dom inte kunde svälja större fiskar
skarvfiske i Guilin Gatubild från Guilin. Det var kanske under denna promenad en ficktjyv plockade av mig min biltelefon
Så här ser det ut om man tittar in på en sidogata en bit från hotellet. Här handlade vi lite smått och gott. CD-skivor bl.a.
Så här såg det ut en bit från vårt hotell. Spadar istället för grävskopor håller ju ändå människor i arbete. Så gjorde ju vi själva via AMS en gång i tiden
fotmassage i kina Innan vi gick ut på kvällen och tog en öl, tillsammans med Wera och Bengt, fick vi fotmassage (zonterapi) på en klinik på hotellet. En upplevelse.